מבקרת המועצה פועלת מכוח תיקון לפקודת העיריות המגדיר את תפקידיה ואת דרכי עבודתה: לבדוק אם פעולות המועצה נעשו כדין בידי המוסמך לעשותם, תוך שמירה על טוהר המידות ועקרונות היעילות והחיסכון. הביקורת תעשה גם לגבי המועצה הדתית שבתחום המועצה וכן לגבי כל תאגיד, מפעל, מוסד, קרן או גוף אשר המועצה משתתפת בתקציבם השנתי, או משתתפת במינוי הנהלתם.

המבקרת קובעת את תכנית עבודתה השנתית, נושאי הביקורת והיקף הביקורת על פי שיקול דעתה, על פי דרישת ראש המועצה לבקר עניין פלוני, ועל פי דרישת הוועדה לענייני ביקורת, ובלבד שמספר הנושאים שתדרוש הוועדה לא יעלה על שני נושאים לשנת עבודה. 

חובה למסור למבקרת (או לעובד שהמבקרת הסמיכה אותו לכך), כל מסמך שדרוש לה לצרכי עבודתה על פי שיקול דעתה. למבקרת, או עובד שהיא הסמיכה לכך, תהיה גישה ישירה לצורך ביצוע תפקידיה לכל מאגר מידע ולכל בסיס נתונים הקיים במערכת. המבקרת רשאית להגיע לכל ישיבה של מועצת הרשות או כל ועדה מוועדותיה.

דו"ח המבקרת מוגש לראש המועצה ולוועדה לענייני ביקורת אחת לשנה, לא יאוחר מ-1 באפריל שלאחר השנה שלגביה נעשתה הביקורת. תוך שלושה חודשים מיום קבלת דוח המבקרת, מגיש ראש המועצה לוועדה לענייני ביקורת את הערותיו על הדו"ח. הוועדה לענייני ביקורת דנה בדו"ח ובהערות ראש המועצה עליו, ומגישה למועצת המועצה את סיכומיה והצעותיה תוך חודשיים מיום שנמסרו לה הערות ראש המועצה. תוך חודשיים מן היום שהגישה הוועדה את סיכומיה והצעותיה, מקיימת מועצת הרשות ישיבה שלא מן המניין לדיון בהצעות ובסיכומי הוועדה.

נוסף על התפקידים שנקבעו בפקודת העיריות, מבקרת המועצה ממלאת את תפקיד הממונה על תלונות הציבור, מתוקף הוראת חוק הרשויות המקומיות (ממונה על תלונות הציבור), התשס"ח- 2008. 

ד"ר עידית נס
מבקר המועצה
09-8981677