תושבי בת חפר זועמים על משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל בכל הקשור בהסדרת כביש 5714, לאחר עוד תאונה קשה בין משאית לרכב פרטי בכביש זה, בכניסה ליישוב בת חפר, תאונה שבנס הסתיימה ללא פגיעות בנפש.
 
למרות הפניות הרבות מטעם המועצה האזורית עמק חפר ותושבי הישובים בסביבה, ופגישות עם בכירים במשרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל, ולמרות הפגנות תושבי בת חפר, יד חנה ובחן במאבק על שדרוג הכביש, לא נעשה דבר.
 
לאחר תאונה קטלנית שארעה בכביש ביולי 2014 בה קיפחו את חייהם שני בני אדם, פורסמה תגובת חברת נתיבי ישראל לכתבות בנושא ובה נאמר: "במסגרת הוועדה הבין משרדית בה שותפים משרד התחבורה, נתיבי ישראל, משטרת ישראל והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים הוחלט לקדם ביצוע מעגל תנועה בכניסה לצמתים יד חנה ובת חפר עם הפרדה רכה ביניהם. הפרויקט יבוצע על ידי חברת נתיבי ישראל במסגרת פרויקטים למוקדי סיכון לשנת 2014" לשון התגובה.
 
ראש מטה המאבק בנושא בבת חפר, רעיה קידר מוסרת:" על סמך הבטחות שניתנו ותהליך התכנון הקפאנו למספר חודשים את המאבק. אך איננו יכולים עוד להמתין ולאפשר לשר התחבורה לשחק ברולטה בחיינו. אנו מצפים לביצוע הכיכרות באופן מיידי". 
 
במסגרת המאבק הזמין ראש המועצה, רני אידן, דו"ח  ממומחה התחבורה ומניעת תאונות דרכים ד"ר משה בקר. ד"ר בקר כותב בדו"ח כי כביש 5714 הוא מפגע תחבורתי ובטיחותי חמור ביותר. נפחי התנועה העוברים בכביש גבוהים ביותר, עוברים על 22,500 כלי רכב ביממה, כשרובם הם תנועה עוברת ללא קשר ליישובים. עקב עומסי התנועה אלה, כותב ד"ר בקר, קיים סיכון רב לנהגים הנכנסים והיוצאים מיישובים אלה וכמובן עיכובי תנועה ממושכים.
 
עוד מצא ד"ר בקר כי צפיפות התאונות עם נפגעים בכביש זה גבוהה ב – 24% ביחס לממוצע הארצי וגבוהה ב – 400% בצפיפות התאונות הקטלניות ביחס לממוצע הארצי.