המפגש השני של פורום ההתחדשות הרשותי עסק בשיתוף הפעולה בין בתי הספר להורים בתהליך ההתחדשות בחינוך בעמק חפר. במפגש ניכרה רוח ההתחדשות המפעמת - בשיח הפורה בין המשתתפים, בהבעת הדעות ובחילופי הרעיונות. 

משתתפי הכנס


במפגש השתתפו צוותי ההתחדשות מבתי הספר היסודיים, אשר כוללים את מנהלי בתי הספר, מורים והורים. ראש המועצה, רני אידן, פתח את המפגש ודיבר על עמק חפר כ"קהילה של קהילות" - המורכבת מאשכולות של יישובים. לדבריו, "אנו מקפידים שכל קהילה תוכל להתנהל בהתאם לאופייה הייחודי בתחומים השונים, וכך גם בקשר בינה לבין בית הספר הנמצא בה".  

אורנה כהן, מנהלת בית חינוך כפר ויתקין, הציגה את מהלך ההתחדשות בבית הספר, המבוסס על שיתוף הקהילה. "הגדרנו את הסביבה הלימודית שלנו כ'קהילת ויתקין' - מרכז למידה במרחבי החיים'", אמרה. כהן סיפרה על מיפוי שערכו שתי אימהות לתלמידים בבית הספר, שבמסגרתו מופו המשאבים בעמק ונבנתה תוכנית סיורים באתרים שונים, כחלק מתהליך הלמידה. היא ציינה את שיתוף הפעולה שנוצר עם המרכז הקהילתי המקומי, המאפשר רצף בין החינוך הפורמלי והלא-פורמלי, ואת רוח ההתנדבות והנתינה מצד ההורים. 


ראש המועצה נושא דברים בכנס


ד"ר אדם הישראלי, מנהל היחידה למעורבות חברתית בסמינר הקיבוצים, שילדיו לומדים בבית הספר משגב, הרצה על "מעורבות הורים בתהליך ההתחדשות בעמק חפר". הישראלי הדגיש את הצורך בתיאום ציפיות בין בתי הספר וההורים בכל הנוגע לאופי השינויים והזמן הדרוש כדי להטמיעם. 

הוא הציע לצוותים החינוכיים ולהורים לדון במשאבים שכל צד יכול להביא לתהליך, בדרכים לגשר בין הציפיות השונות ולשתף פעולה באופן מוצלח.


שולחן עגול של בית הספר אביחיל

בהמשך לכך התקיים שיח בשולחנות עגולים, על פי בתי הספר, שדן במעורבות ההורים בתהליך ההתחדשות, ובו לקחו חלק גם מנהלת אגף החינוך חינה קורן, מובילת ההתחדשות כרמית ברגמן-סמוראי, היועץ הפדגוגי לתהליך, פרופ' יורם הרפז, פרידה דרוק מחברת "בשביל ההמראה", אשת החינוך הילה בן פורת ורויטל הנדלר, יועצת מלווה של בתי הספר קדם ומשגב.