תלמידי כיתה ו' מרחבי עמק חפר הציגו יוזמות קהילתיות וערכיות במסגרת פרויקט "המקפצה" של המועצה האזורית | היוזמה שזכתה במקום הראשון: פיתוח רשת שבילי אופניים, שתחבר בין היישובים, במטרה להוציא את הילדים מהמסכים | הפרויקט יוצג על ידי התלמידים בפני ראש המועצה כדי לבחון כיצד לקדמו

30 תלמידי כיתות ו' בעמק חפר הציגו ביום שישי האחרון (1.6) רעיונות יזמיים וערכיים לשיפור פני הסביבה והקהילה בעמק. התלמידים פיתחו את הרעיונות במסגרת "המקפצה" – פרויקט ייחודי שנערך במסגרת ההתחדשות בחינוך בעמק חפר.
היוזמות המקוריות שהועלו בפרויקט: "קל"ה" – פעילות במועדוני קשישים במטרה להפיג בדידות; "שוקו" – חלוקת שקיות שוקו בבתי ספר במטרה לשמח, להרגיע ולעורר לקראת מבחן; התנדבות במכלאות הכלבים; "גלגרשת" – פיתוח רשת שבילי אופניים שתחבר בין היישובים במטרה להוציא את הילדים מהמסכים; ימי כיף בגנים לילדים עם צרכים מיוחדים; "לא רוצה בית ספר" – יום מנוחה בשבוע לטובת פיתוח תחומי עניין אישיים וחברתיים; רשת מועדוניות לתלמידים בימי שישי.
שבעת צוותיי התלמידים שעמלו על פיתוח הרעיון היזמי שלהם, הציגו  בפני הוריהם וחבר השופטים את התוצר הרעיוני והסבירו לקהל ולשופטים מה היו המטרות, הצורך, איך התמודדו עם הבעיות בדרך, כיצד ניתן ליישם את הרעיון וממי הם מבקשים תמיכה וסיוע.

 

ילדים המשתתפים בפרויקט המקפצה ציגים את היוזמות

 

צוות השופטים התלבט מאוד והניקוד ניתן על פי ייחודיות, הצורך בפרויקט, קהל היעד, פרקטיקה, עבודה בצוות ואיכות הפרזנטציה. הרעיון שנבחר היה "גלגרשת", והוא יוצג על ידי התלמידים בפני ראש המועצה כדי לבחון כיצד לקדמו. כמו כן צוינו שתי יוזמות נוספות כבעלות פוטנציאל גבוה למימוש: היוזמה לטובת הקשישים ולטובת ילדי הגנים ההתפתחותיים.
הפרויקט יצא לדרך לפני כחודשיים: 30 תלמידים מרחבי העמק נענו להזמנה המסקרנת לקחת חלק והביעו רצון לבטא את הרעיונות היזמיים שלהם, נכונות להתמודד עם מצבי קושי, תחושת מסוגלות לראות את הקיים מזווית אחרת ומוכנות לשיתופי פעולה בצוותי חשיבה חדשים. 
מדי שבוע, בימי שישי, הגיעו הילדים למועצה לשמונה מפגשי למידה והתנסות מרוכזים, שהונחו על ידי יהונתן כהן, מנחה מקצועי ונעים הליכות, שהזמינם לדמיין, להעז, לחקור, להתבונן מחדש על המציאות ולהציע יוזמות חברתיות הניתנות ליישום. העיקרון המנחה היה לזהות צרכים אמיתיים, לבחור ברעיון אחד מיני רבים, לדעת להתמודד עם קבלת החלטות שדורשת לעיתים ויתורים ויכולת שכנוע, לבדוק נתונים יישומיים כגון תקציב, משאבים חומריים וקהלי יעד. הפרויקט לווה על ידי ההורים, וחלקם אף לקחו בו חלק פעיל.
בשיח קצר שהתקיים עם ההורים סיכמו הילדים את ההתנסות המיוחדת כחוויה של הנאה, חשיבה יצירתית ויזמית ומשאלה להמשיך ולקיים למידה כזו גם בהמשך.