18.4.19

תושבים יקרים, אנשי חינוך, תלמידים שלנו,

חודשיים חלפו ביעף מאז שנכנסתי בהתרגשות רבה לתפקיד מנהלת אגף החינוך. חזרתי לאגף המוכר, לעמק שהפך להיות מקום מגוריי האהוב ב-12 השנים האחרונות. במהלך השבועות שחלפו, למדתי להכיר מחדש את צוותי החינוך שלנו, שקיבלו אותי בחיבוק גדול. הרגשתי שחזרתי הביתה.
כניסתה של הנהגת המועצה החדשה הביאה עמה תנופה לתהליך שכבר היה בעיצומו. 

גלית ויעריב הגיעו עם נכונות לעשות צעדים אמיצים, ולהשקיע את מירב המשאבים של המועצה במה שהכי חשוב – בילדים שלנו שהם העתיד. מצאתי מערכת חינוכית שמתקיימות בה הרבה יוזמות. מערכת המוכנה להמשיך לנוע קדימה. מורות ומורים הנכונים להתנסות ולהעמיק בעשייה חינוכית חדשנית הדורשת השקעה ולימוד, וזו תשתית חשובה מאוד להצלחתנו.


אז מהו הכיוון ומהי הדרך? 
הדרך כוללת שיח המתבצע כל הזמן עם הצוותים המובילים של כל בי"ס, שמטרתו לחלום איך תראה תמונת העתיד של ביה"ס בשנה הבאה, בעוד שנתיים ובעוד חמש שנים. 
פוגשים קבוצות של הורים עם חלומות והנהגות ההורים. לומדים מהילדים והנוער המשתפים אותנו בשיחות מה הם היו רוצים, ומהמחנכים שלנו איך הם היו רוצים לראות את הלמידה בכיתתם  - כך מתחילת התמונה להתגבש. 
הכיוון ברור לנו. אנו רוצים לייצר מסגרות חינוכיות שיש בהן דיאלוג בין שותפים, עם אנושיות ועשייה ערכית, מסגרות שמתקיימות בהן מגוון סגנונות למידה והוראה שיאפשרו כמה שיותר בחירה והתאמה טובה יותר לעובדה שיש שונות בין בני אדם, בין ילדים. תוכניות שיאתגרו, יעניינו, יאפשרו חוויה של למידה. קוראים לזה פרסונליזציה – מתן פתרונות המתאימים לכל תלמיד ותלמידה. זהו החזון שלנו. 
אני יודעת שבמערכת החינוך שלנו יש לא מעט רגעים שבהם אנחנו מתרגשים למראה מחנך/ת ש"רואה" את הילד שלנו, מהישג של הילד בלימודים, בספורט או ביצירה, מעיניים בורקות בזכות חוויה נהדרת שהילד חווה. לצד זה, פעמים רבות יש שימוש בסיסמאות שלא תמיד באות לידי ביטוי באופן מספק. לעתים, המסגרת של הילד הפרטי שלנו אינה טובה דיה בעינינו – ההורים, ולעיתים גם בעיני הילדים. 

לכן חשוב לי להדגיש: אנחנו מחויבים! מחויבים להשקיע את מירב המאמצים כך שמערכת החינוך שלנו, על כל מוסדותיה, תמשיך להתקדם ולהתפתח ולצמוח, להיות פורצת דרך ומובילה. 

באנו לעשות חינוך, וחינוך מיטבי עושים בשיתופי פעולה.

חג שמח!

ירונה פוליטי,
מנהלת אגף החינוך