על פי חוק הרשויות המקומיות (ממונה על תלונות הציבור), התשס"ח-2008, מינתה המועצה את מבקרת המועצה לתפקיד הממונה על תלונות הציבור.

הגשת תלונה

  • כל אדם רשאי להגיש תלונה לממונה על הרשות המקומית ומוסדותיה, על גוף עירוני, על עובד, על נושא משרה או על ממלא תפקיד בהם.
  • יובהר כי, הגשת תלונה תיעשה רק לאחר שנעשתה פניה לבעלי התפקידים הרלוונטיים במועצה ו/או פניות הציבור. אם הפונה לא נענה או הטיפול בו אינו לשביעות רצונו הוא רשאי לפנות לממונה על תלונות הציבור.

התנאים לטיפול בתלונה

  • התלונה צריך שתהיה בעניין הנוגע למילוי תפקידיו של הנילון.
  • המעשה פוגע במתלונן עצמו או מונע ממנו טובת הנאה.
  • המעשה נעשה בניגוד לחוק או שנעשה בלא סמכות חוקית או בניגוד למנהל תקין או שיש בו נוקשות יתרה או אי צדק בולט.

תלונות שאין לדון בהן

  • בעניין התלוי ועומד בבית משפט או בבית דין, או שבית משפט או בית דין הכריע בו לגופו.
  • תלונה שהממונה סבור שהיא קנטרנית או טורדנית.
  • תלונה על פעולה שיפוטית או מעין שיפוטית.
  • תלונה של עובד בעניין הנוגע לשירותו כעובד (ואולם יהיה בירור על מעשה החורג מהוראות חוק, תקנות, הסכם קיבוצי או מהסדרים כללים שנקבעו כדין).
  • תלונה בעניין שלגביו הוגשה כבר תלונה למבקר המדינה בתפקידו כנציב תלונות הציבור. 

הטיפול בתלונה

  • הממונה רשאי לברר את התלונה בכל דרך שייראה לנכון.
  • הממונה ישמור על סודיות מגיש התלונה ויעביר אליו את תשובתו לאחר שיסיים את בדיקתו.

דרכי הגשת תלונה

  • תלונה תוגש בכתב או בעל פה.
  • לצורך הגשת תלונה בכתב יש למלא את טופס הגשת תלונה לממונה על תלונות הציבור ולפעול לפיו. 
  • תלונה בעל פה תירשם מפי המתלונן ותחתם על ידו.
  • לא יתקבלו תלונות טלפוניות.

ד"ר עידית נס
מבקר המועצה
09-8981677