הממונה על תלונות הציבור
על פי חוק הרשויות המקומיות (ממונה על תלונות הציבור), התשס"ח-2008, מינתה המועצה את מבקרת המועצה לתפקיד הממונה על תלונות הציבור.
הגשת תלונה
- כל אדם רשאי להגיש תלונה לממונה על הרשות המקומית ומוסדותיה, על גוף עירוני, על עובד, על נושא משרה או על ממלא תפקיד בהם.
- יובהר כי, הגשת תלונה תיעשה רק לאחר שנעשתה פניה לבעלי התפקידים הרלוונטיים במועצה ו/או פניות הציבור. אם הפונה לא נענה או הטיפול בו אינו לשביעות רצונו הוא רשאי לפנות לממונה על תלונות הציבור.
התנאים לטיפול בתלונה
- התלונה צריך שתהיה בעניין הנוגע למילוי תפקידיו של הנילון.
- המעשה פוגע במתלונן עצמו או מונע ממנו טובת הנאה.
- המעשה נעשה בניגוד לחוק או שנעשה בלא סמכות חוקית או בניגוד למנהל תקין או שיש בו נוקשות יתרה או אי צדק בולט.
תלונות שאין לדון בהן
- בעניין התלוי ועומד בבית משפט או בבית דין, או שבית משפט או בית דין הכריע בו לגופו.
- תלונה שהממונה סבור שהיא קנטרנית או טורדנית.
- תלונה על פעולה שיפוטית או מעין שיפוטית.
- תלונה של עובד בעניין הנוגע לשירותו כעובד (ואולם יהיה בירור על מעשה החורג מהוראות חוק, תקנות, הסכם קיבוצי או מהסדרים כללים שנקבעו כדין).
- תלונה בעניין שלגביו הוגשה כבר תלונה למבקר המדינה בתפקידו כנציב תלונות הציבור.
הטיפול בתלונה
- הממונה רשאי לברר את התלונה בכל דרך שייראה לנכון.
- הממונה ישמור על סודיות מגיש התלונה ויעביר אליו את תשובתו לאחר שיסיים את בדיקתו.
דרכי הגשת תלונה
- תלונה תוגש בכתב או בעל פה.
- לצורך הגשת תלונה בכתב יש למלא את טופס הגשת תלונה לממונה על תלונות הציבור ולפעול לפיו.
- תלונה בעל פה תירשם מפי המתלונן ותחתם על ידו.
- לא יתקבלו תלונות טלפוניות.
ד"ר עידית נס
מבקר המועצה
09-8981677